Cum știi ce keywords să alegi pentru site-ul tău?
Primul pas pentru o strategie SEO de succes este alegerea cuvintelor-cheie (keywords) potrivite. De ce? E simplu: pentru că nu vrei să atragi orice fel de trafic pe site-ul tău, ci trafic cu adevărat interesat de produsele și serviciile tale.
Gândește din perspectiva clientului
Un content writer bun nu scrie pentru Google, pentru algoritmi, pentru indexare, ci pentru client și din perspectiva acestuia. Trebuie gândit în acest fel: “daca aș fi client și aș căuta să cumpăr cești de cafea, ce cuvinte aș tasta pe Google ca să găsesc?” În acest fel, îți creezi lista inițială de keywords.
Studiază competiția
Fă o listă cu principalii tăi competitori și vezi pe site-urile lor ce cuvinte-cheie targetează ei. Citește-le conținutul, analizează-le metatagurile. În acest fel, vei ști și cât de puternică (sau nu) e strategia competitorilor și vei avea și niște idei noi de keywords.
Folosește long tail keywords
Long tail keywords sunt acele cuvinte-cheie formate din trei sau mai multe cuvinte. De exemplu, în loc să targetezi simplu “bijuterii”, poți targeta cu succes “bijuterii din metal inoxidabil”. Deși acest tip de cuvinte-cheie au un număr mai mic de căutări lunare, ele sunt mult mai utile deoarece aduc trafic targetat, sunt mai puțin competitive și poți ranka mult mai ușor cu ele.
Folosește tool-uri de keywords research
Poți folosi toolul gratuit oferit de Google sau tooluri profesionale plătite, precum SEMRush sau Cognitive SEO. Aceste modalități sunt perfecte pentru a găsi cele mai bune statistici și cele mai utile keywords. Noi, la SEO Words, folosim toolul Cognitive SEO pentru clienții noștri, iar rezultatele sunt excelente! 😀
Analizează rezultatele
Monitorizează în permanență cuvintele-cheie pentru a vedea ce rezultate aduc și pentru a introduce keywords noi aflate acum în trending. Nu uita să le inserezi peste tot: în blog, în site, în social media, oriunde te pot găsi clienții tăi.
Sună complicat? Suntem aici să te ajutăm!