Vrei să îmbunătățești SEO pentru un magazin online? Vezi aici ce să urmărești
Atunci când ai nevoie de SEO pentru un magazin online (adică tot timpul, am putea spune), trebuie să urmărești în mod esențial câteva lucruri. Vezi mai jos lista to-do pentru magazinul tău online:
Construiește un brand
Scoate în evidență numele brandului tău și numele gamelor tale de produse oriunde poți: în vizualul pentru site, în titlurile și descrierile produselor, în social-media etc. Acest lucru îți va aduce recunoaștere și încredere din partea clienților pe termen lung.
Butoane de call-to-action
Indiferent că vinzi servicii sau produse online, fii sigur că vizitatorul site-ului tău înțelege ce trebuie să facă. Fă vizibile butoanele de “Adaugă în coș”, “Cere ofertă”, “Contactează-ne acum” (în funcție de specificul afacerii tale). Dacă aceste butoane de call-to-action nu sunt vizibile, vizitatorul își va pierde interesul și va pleca pe un alt site.
Câmpul de Search
Fii sigur că este funcțional și că duce la produsele corecte, O analiză făcută în 2020 pe mai mult de 30 de magazine online de către echipa SEO Words folosind tool-ul HotJar a arătat că vizitatorii își concentrează click-urile exact pe acest câmp Search. În loc să răsfoiască printre categorii, ei introduc cuvântul-cheie direct în câmpul Search.
Contentul pentru categorii
Este foarte important ca pe pagina fiecărei categorii să se afle o descriere tip landing page bine realizată din punct de vedere SEO. Astfel, motoarele de căutare vor înțelege exact ce fel de produse ai pe pagină, te vor indexa corespunzător și îți vor trimite trafic bine țintit.
Descrierile de produs și metadescrierile
Este redundant să spunem cât de importante sunt descrierile de produs. Practic, ele sunt “vânzătorul” produsului. Trebuie să fie originale, convingătoare și, bineînțeles, gândite bine din punct de vedere SEO. Dacă adaugi produse pe site-ul tău din feed-uri primite de la furnizori, te sfătuim să personalizezi descrierea fiecărui produs în parte, astfel încât să ai descrieri de produs unice față de competitorii tăi și să fie calitative SEO. Mult de muncă? Știm. Te putem ajuta. Nu uita că titlurile, descrierile, metadescrierile și metatitlurile originale și unice sunt cele mai importante elemente de SEO pentru un magazin online.
Fii clar asupra prețului și costului de transport
Este foarte important ca vizitatorul să știe clar în orice moment cât costă produsul și cât costă transportul, dacă există sau nu costuri suplimentare (TVA, cost ambalare cadou etc.). Fii sigur că afișezi prețurile vizibil și fără ascunzișuri. Mizează pe transparență totală și vei avea de câștigat.
Imagini de produs optimizate
Îți recomandăm ca produsele tale să aibă minim 2-3 imagini: una pe fundal alb cu produsul principal centrat, una cu eventualele accesorii, una cu produsul în cutie etc. Este important să optimizezi aceste imagini pentru a avea o viteză de încărcare a site-ului bună și, desigur, pentru a te poziționa bine din punct de vedere SEO.
Pagina “Despre noi”
Ne place să știm de la cine cumpărăm. De aceea, toți ne uităm la pagina “Despre noi”. Și tu ai făcut-o de nenumărate ori, nu? De aceea, această pagină ar trebui să cuprindă în mod clar atât datele juridice ale firmei, cât și o poveste frumoasă despre cum a luat ființă proiectul vostru, despre echipa voastră, despre planurile de viitor etc. Textele de story-telling vând foarte bine. Cumpărătorilor le plac poveștile de succes. Ai nevoie de un text de story-telling? Suntem aici.
Desigur, această listă nu este completă, dar este suficientă pentru început. După ce vei începe să vinzi, îți putem oferi alte sfaturi utile despre îmbunătățirea strategiei de SEO pentru magazinul tau online.