Usabilitate în e-commerce: vezi aici cum să ai clienți mulți și fericiți
Usabilitatea face parte din conceptul de SEO holistic, cel pe care noi îl promovăm în România. Ce înseamnă concret tehnicile de usabilitate în e-commerce și cum te ajută să ai clienți mai mulți și mai fericiți în magazinul tău online? Vezi mai jos câteva sfaturi valoroase oferite de membrii echipei SEO Words:
Targetează-ți corect audiența pe homepage
Practic, homepage-ul e cartea de vizită a site-ului tău, iar site-ul tău este cartea de vizită a businessului tău. Acest lucru înseamnă că pe homepage trebuie să îți targetezi corect audiența pentru a avea o rată de conversie bună.
De exemplu, dacă audiența ta e formată din oameni care își doresc reduceri, discounturi și produse la prețuri accesibile, folosește un banner de Sales pe care să anunți promoțiile tale și un call-to-action foarte puternic, profitând de tehnica FMO (Fear of Missing Out).
Dacă, în schimb, audiența ta e formată din persoane care ar fi dispuse să plătească mai mult pe un produs premium, atunci pune accent pe emoții și sentimente și, desigur, evidențiază caracteristicile produsului care îl plasează în gama premium.
Call-to-action relevant pe Homepage
Rolul homepage-ului este să îți ghideze clienții spre produse, să îi încurajeze să cumpere și, nu în ultimul rând, să le dea încredere în site-ul tău și în business-ul tău. De aceea, un call-to-action eficient va face diferența între o vânzare încheiată și una pierdută. Un call-to-action bun ar trebui să fie:
- de altă culoare și formă față de designul paginii, astfel încât să iasă în evidență
- cu formă chiar de buton, pentru a încuraja clienții să îl apese și să cumpere
- construit cu un verb de acțiune (“cumpără”, “achiziționează”)
Câmpul de Search intern
Focusează-te în mod constant pe îmbunătățirea Search-ului în site-ul tău. Raționamentul e simplu: dacă un produs poate fi găsit, el poate fi cumpărat. Dacă un produs nu e optimizat pentru găsire în Search-ul intern, atunci el nu poate fi găsit și cumpărat.
Dacă analizezi magazinele mari de vânzări online, vei vedea că toate au un câmp de Search intern foarte bine pus la punct.
Opțiunile de filtrare
Ajută-ți vizitatorii site-ului să găsească rapid și ușor exact produsul pe care și-l doresc, înainte să se plictisească de căutat și să meargă pe alt site. De exemplu, dacă vinzi haine, dă-le opțiuni de filtrare pe mărimi, culori, texturi, tip de croială etc.
Dacă clientul tău poate găsi ușor ce îl interesează și are toate informațiile necesare la vedere, vânzarea e ca și realizată în magazinul tău online!
Optimizarea paginilor de categorii, landing page-urilor și paginilor de produs
Scriind texte cu valoare SEO, îl ajuți pe Google să înțeleagă despre ce este vorba pe site-ul tău și, desigur, îți ajuți clienții să ajungă pe paginile tale. Dacă vrei să ai trafic bun și de calitate care să îți asigure conversii multe și profitabile, ai grijă să formulezi texte bune pentru optimizare SEO în paginile tale de categorii, în landing page-uri și în paginile de produs.
Nu ai inspirație astăzi? Suntem aici să creăm cele mai bune texte pentru profitabilitatea maximă a afacerii tale!
Formulare scurte de comandă
Câmpurile pe care vizitatorii ar trebui să le completeze pentru a plasa o comandă pe site-ul tău ar trebui să fie puține și la obiect: nu ai nevoie decât de un câmp pentru nume, unul pentru adresă, unul pentru număr de telefon, unul pentru email și unul pentru observații. Tot ce e mai mult poate determina vizitatorii site-ului tău în foarte multe cazuri să se plictisească de completat și să plece de pe site.
De asemenea, modalitățile de plată de pe site-ul tău ar trebui să fie cât mai diversificate pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților tăi: ramburs, cu cardul, PayPal etc.
Optimizează viteza site-ului tău
Ca ultim punct, însă nu cel mai puțin important, îți recomandăm să optimizezi constant viteza site-ului tău. Această tehnică este parte a conceptului de usabilitate în e-commerce. Trăim în era vitezei, iar clienții tăi se așteaptă ca orice pagină să se deschidă instant. Atunci când site-ul tău nu se încarcă suficient de repede, ei nu vor avea răbdare să aștepte. Astfel, îți va crește rata de bounce și vei fi depunctat de algoritmii Google SEO.
Găsești pe internet numeroase tool-uri gratuite de testare a vitezei site-ului tău, așa că te încurajăm să testezi și să optimizezi în mod constant.
Așadar, pentru un scor SEO bun pe site-ul tău, ai nevoie să aplici tehnicile de usabilitate în e-commerce. Nu ai timp să te ocupi sau vrei să lași totul pe mâna profesioniștilor? Suntem aici să te ajutăm cu magazinul tău online.
Aici poți vedea câteva metode de a ține vizitatorii pe site-ul tău în loc să îi lași să plece la concurență.
In colaborare cu CloudVision Software