Secrete de copywriting pentru afacerile mici
Atunci când vorbim despre comunicarea de branding – fie că este vorba despre paginile unui site web, un newsletter, o reclamă afișată sau o postare pe Instagram – imaginile sunt doar jumătate din luptă. Cealaltă jumătate la fel de importantă este copywritingul – adică textul. De aceea, este important să te asiguri că reclamele tale prezintă un mesaj clar și bine-țintit. Află câteva secrete de copywriting pentru afacerile mici de la echipa SEO Words în acest articol!
Secrete de copywriting pentru afacerile mici
Când scrii un text pentru o reclamă – adică atunci când faci copywriting, trebuie să te gândești bine la cuvintele pe care le utilizezi. Spațiul este mic, așa că o serie de cuvinte bine alese te vor ajuta să transmiți un mesaj eficient către publicul țintă.
Poți folosi o imagine oricât de frumoasă în reclama ta. Aceasta nu te ajută mult dacă nu este însoțită de un copywriting la fel de bun. Imaginile unei reclame trebuie să completeze textul.
De exemplu, gândește-te la o platformă bogată în imagini precum Instagram. Brandurile își valorifică adesea conținutul vizual cu un mic text scris sub fiecare postare. Asocierea informațiilor din copy cu brandingul vizual face ca mesajul lor să aibă impact. Oamenii înțeleg exact despre ce e vorba în acea postare și sunt înclinați să ia o decizie de cumpărare.
Conținutul publicitar de succes maximizează puterea atât a cuvintelor, cât și a imaginilor.
Acest tango, această armonie între arta vizuală și text este coloana vertebrală a majorității reclamelor. O promovare eficientă trezește emoții – atât prin imagine, cât și prin text. O echipă bună de marketing va consta adesea dintr-un redactor și un director artistic care lucrează în tandem pentru a dezvolta idei.
Ghid de copywriting pentru reclame eficiente
Acum că am stabilit importanța copywritingului pentru comunicarea de brand., este timpul să îți dezvolți abilitățile de scriere a textului reclamelor. Iată 10 sfaturi de copywriting care te vor ajuta să creezi reclame care într-adevăr vând:
1. Construiește un arc narativ
Ca orice poveste bună, copywritingul funcționează cel mai bine atunci când există un arc narativ. Orice text bun ar trebui să conțină un început, un cuprins și un sfârșit. Același lucru este valabil și pentru un articol de blog sau chiar pentru o postare captivantă pe Facebook sau Instagram. Gândește-te la o structură de tipul acesta:
- La început: o introducere prin care să vă ghidați publicul către subiectul acelui material,
- La mijloc: conținut substanțial și clar exprimat,
- La sfârșit: o concluzie care leagă totul și lasă publicul mulțumit, inspirat sau dorind mai mult.
Crearea unui text bazat pe această schemă este cea care te va ajuta într-adevăr să vinzi produsele sau serviciile tale. Instrumentele vizuale evoluează în mod constant, iar o narațiune elaborată corespunzător te poate ajuta să atragi clienții.
În mod similar, poți produce conținut video cu același arc. Începe prin a introduce cititorul în subiect. Apoi, transmite mesajul principal (sau îndemnul la acțiune) și încheie cu ceva memorabil sau îndrăzneț.
2. Folosește eficient metodele de call-to-action
Valoarea copywritingului tău va fi măsurată într-un singur mod: câți clienți ai atras? Chiar dacă scopul tău este să îți vinzi produsele sau serviciile, mesajul tău trebuie să fie subtil.
O modalitate de a face acest lucru este de a crea brand awareness.
De exemplu, textul reclamei tale ar trebui să încurajeze publicul să facă ceva la sfârșit:
- să se înscrie la newsletter,
- să cumpere un produs,
- să navigheze pe site la o anumită categorie sau pagină,
- să lase un review etc.
Aceste încurajări, adesea însoțite și de un buton clickabil, sunt numite metode de call-to-action. Practic, tu ghidezi vizitatorul să facă ce dorești tu prin intermediul acestui secret de copywriting pentru afacerile mici.
3. Menține clientul implicat
Ne aflăm într-o economie axată pe atenție, în care brandurile se luptă în mod constant între ele pentru ochii, inimile și portofelele consumatorilor. Orice conținut pe care îl scrii trebuie să ofere consumatorului ceva în schimb. Această recompensă ar putea fi:
- Informații care sunt utile pentru viața lor sau chiar un material educațional,
- O postare motivațională sau care le creează o stare bună într-un fel sau altul,
- O informație relevantă, din interior, despre domeniul lor de activitate,
- O postare distractivă, amuzantă sau uşoară,
- Un amestec între cele de mai sus.
Cu alte cuvinte, textul tău trebuie să aibă o direcție. Să stârnească o reacție. Să facă ceva.
Asigură-te că nu scrii text mult doar de dragul de a ocupa spațiu. Difuzează doar texte relevante pentru publicul tău țintă. Menține clientul implicat, nu îl plictisi! Dacă tu nu irosești timpul vizitatorilor punându-i să citească materiale fără valoare, ei te vor răsplăti cu o conversie (sperăm).
4. Cunoaște-ți publicul țintă
Dacă știi în fața cui faci marketing, vei ști și cum să îl faci pentru a genera mai multe vânzări. Cheia este să cunoști punctele dureroase, nevoile și dorințele publicului țintă.
Pentru acest lucru, va trebui să faci puțină cercetare. Poți afla ce nevoi are publicul tău țintă prin următoarele metode:
- Realizează cercetări de marketing (sondaje de opinie printre abonații tăi la mail, pe rețelele sociale printre urmăritori, pe site printre vizitatori etc.),
- Petrece timp acolo unde clienții tăi sunt online, adică pe rețelele sociale. Ce alte reclame văd ei? Cu ce branduri concurezi? Cum poți depăși strategia acestora?
- Urmărește comentariile și recenziile pe care le primești. Deseori, aici găsești cele mai bune sugestii de îmbunătățire pentru firma ta și afli ce își doresc consumatorii.
Asigură-te că ceea ce comunici rezonează cu nevoile și dorințele publicului-țintă. În acest fel, ei vor continua să interacționeze și să cumpere de la tine.
5. Nu uita de puterea unui titlu bine scris
Titlul este cel care va atrage atenția asupra unei reclame, unui email, unui articol de blog. Un titlu bine scris trezește interes în doar câteva cuvinte, oferind publicului o idee exactă despre ce este vorba în restul textului. Acest lucru se valabil, într-o măsură mai mică, și în cazul subtitlurilor.
6. Gramatica, punctuația și exprimarea trebuie să fie perfecte
Gramatica poate să nu fie mai importantă decât ideile în sine, dar greșelile în scris aruncă o lumină dezastruoasă asupra brandului tău. Asta nu înseamnă că nu poți scrie informal uneori. Jargonul sau argoul pot fi eficiente în anumite situații. Este însă întotdeauna important să ai o structură a propoziției, o punctuație și o ortografie de nota 10.
Un text corect scris arată clienților tăi că ești credibil și demn de încredere. Chiar mai mult decât atât, o gramatică impecabilă arată respectul tău față de ei.
7. Scrie clar și concis
O abordare vagă este un adevărat inamic pentru un copywriting pentru afacerile mici corect făcut. Nu este momentul să fii abstract, nu când vrei să te promovezi sau să îți promovezi afacerea. Dacă vrei să aduci în atenția publicului o nouă ofertă, asigură-te că expui clar și concis detaliile ofertei:
- Ce produse ori servicii sunt la ofertă,
- Care este oferta, discountul, reducerea, gratuitatea etc.,
- De ce ar trebui ca oamenii să achiziționeze acea ofertă.
Dacă comunici o ofertă specială, scrie exact care sunt condițiile acelei promoții. Nu lăsa clienții să ghicească.
8. Folosește exprimarea directă
Un mesaj puternic este unul de tipul Cumpără astăzi două produse și ai discount pe loc 30%. Compară acest mesaj cu unul bazat pe o adresare indirectă, de tipul Reducere 30% la oricare două produse cumpărate. Simți diferența? Și potențialii tăi clienți o vor simți. Folosește exprimarea directă în detrimentul celei indirecte pentru un copywriting de calitate.
9. Scoate în evidență beneficiile, nu caracteristicile produsului
Oamenii nu sunt interesați neapărat de cum e produsul tau, ci de cum îi ajută, cum îi face să se simtă acel produs. De aceea, nu scoate în evidență caracteristicile produsului, ci beneficiile sale pentru cumpărător.
De exemplu, dacă vinzi rochii, vorbește despre cum se va simți femeia ce o va îmbrăca. Dacă vinzi servicii medicale, vorbește despre cât de bine se va simți pacientul după ce va beneficia de acel serviciu.
10. Fii constant cu direcția copywritingului
Copywritingul trebuie să conveargă cu stilul general al site-ului, dar și cu sine însuși. Dacă site-ul are un tone-of-voice sobru sau poate hazliu, copywritingul trebuie să urmeze aceeași direcție. Și nu, nu are sens ca din când în când să schimbi stilul. Păstrează stilul de exprimare cu care publicul tău este obișnuit.
Așadar, cuvintele contează. Alege-le înțelept atunci când faci copywriting pentru firmele mici sau mari! Iar dacă ai nevoie de ajutor profesional, noi, echipa SEO Words, putem realiza copywritingul pentru tine sau pentru afacerea ta. Cu drag și profesionalism, întotdeauna!
PS: Scrii bine și vrei să lucrezi cu noi? Lasă timiditatea și trimite-ne un CV! Ne mărim echipa.