Care este algoritmul după care Google îți indexează (sau nu) articolul?
Te-ai întrebat vreodată de ce Google îți prezintă anumite rezultate pe prima pagină și de ce alte rezultate nu ajung niciodată aici? Ori poate te-ai întrebat de ce un articol de blog al concurenței apare mereu pe prima pagină în Google, însă articolele tale de blog nu trec de pagina a treia?
Care este algoritmul după care Google indexează conținutul?
Ei bine, Google are un algoritm după care indexează (sau nu) contentul pe care milioane de website-uri îl publică zilnic. Acest algoritm este cel care decide dacă materialul tău merită să rankeze bine sau nu. Încă din 2015, Google a pus la dispoziția utilizatorilor un ghid de bune practici pentru ca cei interesați să creeze conținut de calitate și, astfel, să rankeze bine. În principiu, acest ghid cuprinde 3 principii. Ți le explicăm pe toate mai jos!
Principiile de bază ale algoritmului de indexare Google
Algoritmul Google este extrem de complex, având în vedere atât aspecte tehnice ale site-ului, cât și aspecte de conținut. Astăzi ne concentrăm atenția asupra principiilor de conținut pe care Google ne recomandă să le respectăm dacă dorim să fim indexați corespunzător.
Aceste principii de bază în ceea ce privește conținutul apreciat de Google sunt: principiul scopului benefic, principiul YMYL și principiul EAT. Îți explicăm în continuare la ce se referă fiecare:
Principiul scopului benefic
Orice bucată de text pe care o pui live pe site-ul tău trebuie să aibă la bază acest principiu. Pentru a fi indexat în Google, fiecare pagină a site-ului tău trebuie să aibă scopul de a ajuta utilizatorii într-un fel sau altul. Prin contrast, paginile și site-urile create cu scopul de a dăuna, de a amăgi sau de a înșela utilizatorii sunt descoperite imediat și drastic sancționate de Google.
Este de înțeles acest principiu: Google vrea să își mențină poziția de motor de căutare lider, de aceea vrea ca utilizatorii să poată avea încredere deplină în algoitmul său de indexare și de sortare a rezultatelor oferite. Astfel, oamenii vor avea încredere să îi folosească în continuare serviciile. De aceea, un site înșelător într-un fel sau altul nu va ranka niciodată pe Google.
Cum poți tu să oferi conținut cu scop benefic pe site-ul tău? Sună pompos, dar de fapt tot ce trebuie să faci este să creezi conținut care să:
- ofere informații despre un anumit subiect, serviciu sau produs,
- expună părerea ta sau punctul tău de vedere,
- fie amuzant,
- aibă intenția de a vinde bunuri sau servicii etc.
Practic, dacă acum ai un site decent, care nu și-a propus să înșele în vreun fel utilizatorii, putem spune că deja respecți acest principiu, fără să fi știut de el. Cu puțină optimizare SEO pentru paginile și articolele tale de blog, chiar poți ranka foarte bine.
Principiul YMYL
Principiul YMYL (Your Money or Your Life) se aplică acelor tipuri de conținut care, dacă sunt folosite în mod inadecvat, pot duce la impactarea negativă a utilizatorilor pe plan mental, fizic, financiar etc.
Tipurile de conținut vizate de acest principiu sunt:
- știrile,
- articolele din domeniul legal sau politic,
- articolele din domeniul financiar,
- paginile de e-commerce care presupun plata online,
- articolele despre sănătate și siguranță personală și publică,
- materialele despre minorități religioase, sexuale, etnice etc.,
- conținutul despre nutriție și alimentație, suplimente, fitness etc.,
- alte tipuri de conținut cu impact direct asupra utilizatorului.
Dacă site-ul tău cuprinde un astfel de tip de conținut, trebuie să fii foarte-foarte atent la ce tip de conținut distribui. Dacă (poate chiar neintenționat) creezi un material care nu respectă acest principiu, site-ul îți poate fi blocat sau penalizat drastic.
Principiul EAT
Al treilea principiu despre care vorbim astăzi este EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Așa cum deja intuiești, acest principiu se referă la faptul că orice conținut produci, acesta trebuie să fie corect (să aibă expertiză), să aibă autoritate și să fie de încredere. Este de înțeles. Așa cum tu vrei să ai încredere atunci când găsești o informație pe Google, la fel vor și clienții sau urmăritorii tăi.
Acest principiu se aplică oricărui website, dar mai ales materialelor care conțin:
- sfaturi medicale,
- articole de știri sau jurnalistice,
- articole științifice sau de informare generală,
- materiale referitoare la parenting și orice are legătură cu copiii și persoanele defavorizate,
- articolele centrate pe hobby-uri care necesită expertiză (fotografie, instrumente muzicale, mașini etc.).
Conținutul de calitate te duce pe prima pagină în Google!
Adevărul e că nu trebuie să știi aceste principii ca să scrii conținut de calitate pentru site. Poți să nu citești Google Search Quality Evaluator Guidelines, chiar nu e nicio problemă. Știi care este secretul celui mai bun content? Să scrii decent, pentru oamenii decenți, să ai intenția bună de a ajuta și să respecți regulile de optimizare SEO. Dacă faci asta, înseamnă că deja ești pe drumul cel bun spre prima pagină în Google.
Te putem ajuta cu content de calitate care să respecte principiile de indexare în Google? Suntem aici!